Kehittäjät tyytyväisiä PlayStation 4 -konsolin muistimäärään

Teemu Laitila
11. maaliskuuta, 2013 10:38

PlayStation 4 -konsolin kahdeksan gigatavun GDDR5-muistimäärä on merkittävä parannus pelikehittäjien elämään, Dishonored-pelin takana olevalta studiolta kerrotaan Eurogamer.net-sivustolle.
Viime viikolla parhaan pelin Bafta-palkinnon saaneen Dishonored-pelin kenttien kehityksestä vastaava Christophe Carrier kertoo, että lisääntyneen muistimäärän myötä kentistä voidaan tehdä nykyistä monipuolisempia.

- Me tarvitsemme muistia. Kenttien suunnittelijat joutuvat jatkuvasti taistelemaan muistirajoitusten kanssa. Me joudumme jättämään pois asioita, yksinkertaistamaan asioita, jakamaan kenttiä kahtia ja poistamaan NPC-hahmoja, koska muisti ei yksinkertaisesti riitä, Carrier kertoo edellisen konsolisukupolven muistimäärien rajoitteista.
Koska suuri osa peleistä suunnitellaan alusta pitäen useammalle eri alustalle, Bit-Tech-sivusto arvioi, että uuden konsolisukupolven kasvanut muistimäärä tulee konsolipelien lisäksi parantamaan myös PC-pelien laatua.

Kehittäjien työtä helpottaa merkittävästi myös PS4:n siirtyminen AMD:n x86-prosessoreihin. PlayStation 3 oli kehittäjien kannalta hankala alusta sen erikoisen prosessoriarkkitehtuurin vuoksi. Kun kaikki tulevat pelialustat perustuvat samaan arkkitehtuuriin, pelien siirtäminen alustalta toiselle muuttuu huomattavasti helpommaksi.

Lue myös nämä
Tägit
Sony Sony PlayStation 4 pelikonsolit Dishonored
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.