Valtteri Ahonen
15. tammikuuta, 2013 17:43
Aikaisemmin kutsun vaatinut uusittu Myspace on nyt auki koko musiikinjanoiselle kansalle. Palvelun ulkoasu on kokenut täydellisen uudistuksen Justin Timberlaken omistuksessa.
Musiikin ympärille vahvasti kietoutunut sosiaalisen median vanha peluri eli huippuvuotensa juuri ennen kuin Facebook tuli ja tappoi sen. Nyt Myspace yrittää uuttaa nousua, eikä sitä voi ainakaan tarmokkuuden puutteesta haukkua, sillä paljon töitä on tehty. Vanhasta, ehkä jo ikääntyneestä ilmeestä ei ole enää tietoakaan vaan sivuston ilme on raikas tuulahdus. Ulkoasun suunnittelussa näyttäisi huomion keskipisteenä olleen kosketusnäyttö.
Tämä voi myös olla sivuston heikkous, sillä ainakin pikaisella testauksella navigointi on hieman sekavaa ja paikoitellen jopa hiukan omituista. Toimivuuden voi jokainen käydä itse toteamassa.
Myspace ei ole jäänyt rypemään kilpailijoidensa varjoon, vaan tarjoaa Facebookia ja Twitteriä kirjautumismahdollisuuksina. Palvelu yrittää siis selkeästi löytää paikkansa olemassaolevien suosittujen palveluiden rinnalta sen sijaan että lähtisi jonkinlaiselle sotaretkelle niitä suoraan kaatamaan.
Päivitys: Alle lisätty kuvankaappauksia.