Dropbox myöntää käyttäjien spämmin johtuneen tietoturvaongelmasta

Panu Roivas
2. elokuuta, 2012 19:22

Osa pilvitallennuspalvelu Dropboxin käyttäjistä sai viime aikoina sähköpostinsa kautta suuret määrät roskapostia. Syypääksi osoittautui Dropboxin työntekijän käyttäjätiliin murtautuminen, josta oli kaivettu esiin käyttäjien sähköpostiosoitteita sisältänyt dokumentti.
Dropboxin tutkimusten mukaan käyttäjänimiä ja salasanoja oli varastettu muilta sivustoilta, ja näitä oli käytetty kirjautumaan Dropbox-tileille, mukaan lukien Dropboxin työntekijän tili. Tilillä oli dokumentti, joka sisälsi useiden käyttäjien sähköposti-osoitteita, ja mitä ilmeisemmin se on sittemmin päätynyt spämmääjien käsiin.

Vaikka Dropboxia ei sinänsä hakkeroitu, on silti jokseenkin huolestuttavaa, että käyttäjien tietoja pidetään työntekijöiden tileillä suojaamattomina. Dropbox vakuuttaa lisäävänsä suojausta, ettei ongelma tule toistumaan, ja aikoo parantaa turvallisuutta siinäkin tapauksessa, että salasana varastetaan.

Lue myös nämä
Tägit
tietoturva Dropbox
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.