Teemu Laitila
9. maaliskuuta, 2011 19:54
Mediakonserni Disneyn toimitusjohtaja Bob Iger myöntää DVD-myynnin olevan alamaissa, mutta ei suostu uskomaan sen olevan kokonaan kuolemaisillaan. Disney aikoo jatkossa pitää silmällä kehittyviä jakelukanavia, mutta yhtiö uskoo kuitenkin vielä fyysiseen mediaan.
Igerin mukaan teatterijulkaisujen jälkeen tapahtuva kotivideomyynti on vaikeampaa kuin koskaan aikaisemmin, sillä ihmisten vapaa-ajasta on kilpailemassa monia uusia ajanviettotapoja. Esimerkkeinä Iger mainitsee nettisivustot, pelit sekä sosiaalisen median joihin kulutetaan yhä enemmän aikaa, joka aiemmin käytettiin videoiden katseluun.
Iger ei myönnä syynä DVD-myynnin 15 prosentin vuosittaisiin laskulukemiin olevan esimerkiksi digitaalinen levitys. Igerin mukaan video-on-demand-palvelut tai muu digitaalinen vuokraus ei ole vielä kasvanut niin paljon, että se uhkaisi perinteisten fyysisten medioiden asemaa.