Päivitetty: S-Pankki päivitti yöllä S-mobiilia - kortit katosivat, S-mobiili ja verkkopankki poissa käytöstä

Janne Yli-Korhonen
25. syyskuuta, 2025 12:15

S-Pankki toteutti yöllä päivitystä S-mobiiliin, mutta jokin meni päivityksen yhteydessä pieleen.
Aamulla pankin asiakkaat ovat huomanneet, että S-mobiilissa tai verkkopankissa eivät enää näy asiakkaan kortit.

S-Pankki on kommentoinut asiakkailleen ainakin Facebookissa ongelmasta.
Pankin mukaan asia on tiedossa ja että sitä selvitellään parhaillaan. S-Pankki kuitenkin huomauttaa, että kortit toimivat normaalisti ongelmasta huolimatta.

Lisäksi osa käyttäjistä on kommentoinut, että tilisiirrot eivät myöskään toimi. S-Pankin mukaan tilisiirtojen tulisi toimia normaalisti, mutta käyttäjien mukaan tätä tehdessä käyttäjälle tulee ilmoitus virheestä.

Kortit eivät ole käytettävissä

Kortit katosivat näkyvistä päivityksen jälkeen



S-Pankki tiedotti päivällä, että S-Pankin taustajärjestelmissä tehtiin keskiviikon ja torstain välisenä yönä rutiinipäivityksiä, joiden takia osa S-mobiilin ja verkkopankin toiminnallisuuksista ei tällä hetkellä toimi. Tämän vuoksi esimerkiksi S-mobiili otettiin kokonaan pois käytöstä.

Toiminnot palautuivat käyttöön myöhemmin päivän aikana. S-Pankki ei ole tarkemmin kertonut, mikä meni pieleen.

Lue myös nämä
Tägit
pankki palvelukatkos S-Pankki
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.