Janne Yli-Korhonen
20. heinäkuuta, 2023 13:46
Viaplay julkisti vuoden toisen neljänneksen tulosraportin.
Videopalvelulla menee tällä hetkellä huonosti, sillä toisella neljänneksellä yhtiö otti takkiin huimat 570 miljoonaa euroa.
Pohjoismaissa tilaajamäärät olivat pitkään kasvussa, mutta kolmessa kuukaudessa tilaajia katosi noin 14 prosentin edestä.
Viaplay julkisti tänään uuden strategisen suunnitelmansa ja Q2:n lukuja: https://t.co/HYzHB9xMjA
-- Paavo Rossi (@PMTRossi) July 20, 2023
Muutama poiminta:
Pohjoismaissa tilaajamäärien voimakas kasvu on kääntynyt kovaan laskuun. Kolmessa kuukaudessa katosi n. 14% tilaajista. pic.twitter.com/qJC8Ldgwyb
Heikon tuloksen myötä Viaplay ryhtyy toimiin. Yhtiö luopuu yli 25 prosentista henkilöstöstään ja poistuu muun muassa Yhdysvaltain, Kanadan ja Baltian markkinoilta, ja keskittyy Pohjoismaihin.
Yksi Viaplayn keinoista tulevaisuudessa on nostaa palvelun hintoja entisestään. Suomessa Viaplay nosti helmikuussa kaiken kattavan Total-paketin hintaa viidellä eurolla 44,99 euroon. Tulevaisuudessa hinta saattaa siis nousta entisestään.
Lisäksi Viaplay harkitsee jopa koko konsernin myymistä.