Petteri Pyyny
8. helmikuuta, 2021 15:04
Super Bowl LV pelattiin viime yönä. Meille täällä Pohjolassa tärkeintä ei ollut niinkään lopputulos (Tampa Bay voitti), vaan kyseisen tapahtuman puoliajalla näytetyt mainokset. Kyseinen mainospaikka on perinteisesti maailman kallein.
Tänä vuonna 30 sekunnin mainosslotti Super Bowlin aikana maksoi hulppeat 4,7 miljoonaa euroa, joten summan maksaneet yritykset halusivat panostaa myös mainostensa mieleen jäämiseen.
Ja upeita mainoksiahan siellä jälleen nähtiin.
Tässä poimintamme vuoden 2021 Super Bowlin mainoksista:
General Motorsin sähköautomainoksessa Will Ferrell kuulee Norjan johtavan sähköautokisaa ja päättää näyttää heille että Amerikkakin osaa.
Legendaarinen Wayne's World tekee paluun Uber Eatsin mainoksen ajaksi.
Suomalaisillekin tuttu Klarna tuo koomikko Maya Rudolphin neljään eri rooliin mainoksessaan.
Toyotan mainos kertoo 13-kertaisen olympiamitalistin, paraurheilija Jessica Longin tarinan.
Tide-pesuaineen mainos lienee jokaiselle teini-ikäisen vanhemmalle tuttu tarina.
Budweiseristaan tuttu Anheuser-Busch jätti tällä kertaa Super Bowlissa mainostamisen väliin, mutta julkaisi silti Super Bowl -mainoksen. Mainossekuntien sijaan yhtiö lahjoitti mainosspotin hinnan verran rahaa koronapandemian ehkäisyyn tarkoitettuun rokotuskampanjaan.