Manu Pitkänen
1. elokuuta, 2019 5:51
Apple herätti Pohjois-Amerikassa vuosina 2006–2009 paljon huomiota Get a Mac -mainoskampanjalla, jonka keskiössä oli kaksi hyvin erilaista ihmistyyppiä, jotka edustivat PC:tä ja Mac-tietokoneita. Mac-tietokoneita edustava henkilö oli nuorekas ja cool, kun taas PC:tä edustava henkilö oli tylsä ja kaavoihin kangistunut pukumies.
Microsoft elvyttää tätä vanhaa vastakkainasettelua uudella mainoksellaan, jossa Mackenzie "Mac" Book -niminen henkilö toteaa Surface Laptop 2 -kannettavan olevan kaikilla mittareilla parempi kannettava kuin MacBook.
Koulujen alkamisen sesonkiin sijoitettu mainoskampanja koostuu toistaiseksi alla olevasta mainoksesta, mutt lisää samanlaisia mainospätkiä lienee tulossa myöhemmässä vaiheessa vielä lisää.