Manu Pitkänen
1. maaliskuuta, 2019 14:16
Sähköautoyhtiö Tesla on päättänyt uudistaa jälleenmyyntistrategiaansa. Yhtiön perustamia kivijalkaliikkeitä suljetaan pysyvästi ja verkkokaupasta tehdään ensisijainen myyntikanava maailmanlaajuisesti.
Teslan mukaan strategiauudistuksella tavoitellaan kulusäästöjä, jotka tulevat myös autojen jälleenmyyntihinnassa. Yhtiön mukaan sen nykyisen automallistoon kuuluvien ajoneuvojen hinta laskee keskimäärin kuusi prosenttia. Alennuksen piiriin kuuluu myös Model 3, jonka hinta putoaa Yhdysvalloissa 35 000 dollariin.
Kaikkia liikkeitä ei kuitenkaan suljeta, vaan osa on tarkoitus muuntaa showroom-tiloiksi, joissa esitellään ja tarjotaan tietoa Teslan valikoimasta. Yhtiö ei kuitenkaan kertonut tarkalleen paljonko myyntihenkilöstöä on tarkoitus irtisanoa ja kuinka moni liike suljetaan. Toimitusjohtaja Elon Muskin mukaan supistuksia tehdään pitkin hampain.