Manu Pitkänen
3. helmikuuta, 2019 12:17
Amerikkalaisen jalkapallon kausi 2018 huipentuu sunnuntaiyönä pelattavaan 53. Super Bowl -otteluun. Lajin fanien kannalta New England Patriotsin ja Los Angeles Ramsin välinen ottelu on tietysti kaikkein oleellisinta antia tulevana yönä, mutta muille puolet hauskuudesta on myös – usko tai älä – ottelun yhteydessä esitettävät.
Super Bowl kerää televisioiden ääreen valtavan yleisön ja yritykset kilpailevat verisesti saadakseen osansa tämän yleisön huomiosta. Tunnetusti rahalla saa ja hevosellä pääsee, joten Super Bowlin aikana esitetään maailman kalleimmat mainossekunnit. Vielä vuonna 2007 Super Bowlin 30 sekunnin mainosslotti maksoi 2,4 miljoonaa dollaria, mutta ottelun esitysoikeudet omistava CBS perii puolen minuutin mainokselta nykyisin 5,25 miljoonaa dollaria. Hinta on kuitenkin suunnilleen yhtä paljon kuin vuosi sitten.
Internet-aikakaudella mainoksia voi katsoa vapaasti jo etukäteen YouTubesta. Olemme koostaneet vuoden kalleimmat mainokset alle.
Amazon
Samsung
Michelob
Pringles
Budweiser
Kia
Mercedes
Bumble
Coca-Cola
Doritos
Taco Bell
Expensify
Bon and Viv
Olay Skin Killer
Pepsi
Stella Artois
Planters
Hyundai
Michelob
Skittles
Avocados From Mexico
Pizza Hut
Bubly
M&M
Colgate
Devour
Yellow Tail
Verizon
Toyota