Nordean verkkopalveluissa iso vika: Tunnuslukusovellus ei toimi (Päivitys 11:50: Vika korjattu)

Petteri Pyyny
10. tammikuuta, 2019 9:53

Nordean tunnuslukusovellus ei tällä hetkellä toimi lainkaan, eli Nordean asiakkaat eivät voi kirjautua mihinkään tunnistautumista vaativaan palveluun käyttämällä sovellusta.
Myöskään tunnuslukusovelluksen käyttöä vaativat pankkiasioinnit, kuten laskujen maksu, ovat pois käytöstä.

Mikäli asiakkaalla on käytössä vielä vanhanmallinen paperinen tunnuslukukortti, palveluita voi käyttää sen avulla normaalisti.

Tilapäisen häiriön vuoksi Nordean tunnuslukusovelluksella tai tunnuslukulaitteella ei voi tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin. Korjaamme vian mahdollisimman pian. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

-- Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) 10. tammikuuta 2019



Yhtiöllä on Ylen mukaan yli miljoona tunnuslukusovellusta käyttävää asiakasta Suomessa. Paperista tunnuslukukorttia käyttää puolestaan noin parisataatuhatta asiakasta.

Mikäli käyttää Nordean mobiilipankkisovellusta ja on rekisteröinyt siihen sormenjälkensä tai kasvojentunnistuksen, pääsee käyttämään pankin perustoimintoja, kuten saldon tarkistusta, jotka eivät vaadi vahvaa tunnistautumista. Laskujen maksu ja muut vahvaa tunnistautumista vaativat toimet eivät kuitenkaan onnistu ilman tunnuslukusovellusta tai paperista tunnuslukulistaa.

EDIT 11:50: Nordean mukaan vika on nyt saatu korjattua.

Häiriö ohi 11:10:
Juuri saamamme tiedon mukaan, häiriö on saatu korjattua ja palvelut toimivat taas normaalisti. https://t.co/TLQZ1f3wBW

— Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) 10. tammikuuta 2019


Lue myös nämä
Tägit
Nopeat Nordea
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.