Petteri Pyyny
12. helmikuuta, 2018 15:17
Pelien sisäiset ostokset, ns. mikrotransaktiot, ovat olleet kuluttajien ja viranomaisten hampaissa viime aikoina. Pelaajat tuntuvat vihaavan niitä ja viranomaisten mielestä ns. loot box-ostokset ovat vedonlyöntiä, joka on monessa maassa laitonta.
Mutta pelien sisäiset ostokset tuskin ovat katoamassa yhtään mihinkään. Tähän on yksinkertainen syy: vaikka osa pelaajista vastustaa niitä äännekkäästi, valtaosa pelaajista tuntuu rakastavan niitä. Pelijätti Activision Blizzardin edellisen tilikauden luvut antavat jo suuntaa ja tulosriveiltä tämän pystyi toteamaan ihan itse.
Yhtiö teki reilu 7 miljardia dollaria liikevaihtoa päättyneellä tilikaudellaan. Tästä huikeat neljä miljardia dollaria kilahti kassaan nimenomaan pelien sisäisistä ostoksista. Neljästä miljardista dollarista puolet jauhoi Activision Blizzardin tytäryhtiö King mobiilipeliensä kautta, mutta loput tulivat Activision Blizzardin omista peleistä, kuten Overwatchista ja Call of Dutysta.
lähde: Techspot