Uusi haastaja Netflixille Suomeen? Blockbuster-palvelu aloitti

Manu Pitkänen
29. kesäkuuta, 2017 13:24

Yhdysvalloissa videovuokrausmarkkinoita aikoinaan hallinnut Blockbuster on ollut jo pidemmän aikaa kuollut yritys, mutta sen brändiä on pidetty jossain määrin hengissä erilaisissa yhteyksissä. Nyt sitä hyödynnetään Pohjoismaihin lanseerattavan suoratoistopalvelun osana.
Suomessakin toimivan Blockbuster-suoratoistopalvelun myyntivaltiksi on suunniteltu sisällön ajantasaisuus, kun esimerkiksi Netflixissä ulkopuolisten elokuvastudioiden julkaisut voivat olla hyvinkin vanhoja. Blockbusterin valikoima pyritään pitämään mahdollisimman ajantasaisena.

Netfliximäiseen kuukausimaksulliseen muottiin Blockbusterin liiketoimintaidea ei kuitenkaan taivu, vaan asiakkaita veloitetaan jokaisesta katsotusta elokuvasta erikseen. Kyseessä ei ole siis suoratoistopalvelu perinteisessä mielessä, vaan lähinnä suoratoistotekniikkaa käyttävä elokuvakauppa ja -vuokraamo.
Konsepti muistuttaa erehdyttävän paljon vuosikymmenen taitteessa paljon pöhinää aiheuttanutta Voddleria, joka näyttää vetäytyneen kuluttajabisneksestä ja siirtynyt myymään kehittämäänsä tekniikkaa yrityksille.

Lue myös nämä
Tägit
elokuva Netflix suoratoisto Blockbuster
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.