Manu Pitkänen
30. tammikuuta, 2017 10:53
Marraskuussa alkoholin myynti Suomessa koki vallankumouksen, kun Alko avasi oman verkkokaupan – sieltä tosin alkoholin pystyy tilaamaan vain liikkeeseen. Verkkokaupan suurin etu näyttäisikin olevan lähinnä se, että erikoistuotteita pystyy hakemaan pienistäkin myymälöistä.
Yhdysvalloissa alkoholiin suhtaudutaan hieman vapaammin, mikä näkyy myös alkoholin helpompana saatavuutena. Esimerkiksi tavaroiden kuljettamiseen erikoistunut Postmates-kasvuyhtiö on avannut uuden palvelun, joka lupaa kuljettaa alkoholituotteet San Franciscossa tai Los Angelesissa asuvan asiakkaan kotiovelle 25 minuutissa.
Mikäli Postmates yltää lupaamaansa toimitusnopeuteen, niin viinaostoksille ei välttämättä itse kannata enää lähteä.Yhtiön tärkeimmät kilpailijat, kuten Drizly ja Minibar, ovat vuorostaan luvanneet toimittaa alkoholituotteet kotiovelle alle 60 minuutissa.