Manu Pitkänen
12. elokuuta, 2016 9:38
Facebook tuli käynnistäneeksi melkoisen kissa-hiiri-leikin tällä viikolla, kun se kertoi muuttaneensa mainoksiin liittyviä merkintätietoja niin, että niiden erottaminen Facebook-kirjoituksista on aiempaa vaikeampaa.
Pari päivää ilmoituksen jälkeen suosituimpiin mainosblokkereihin kuuluva AdBlock Plus kertoi keksineensä ratkaisun, jonka avulla Facebookin hämäysyritykset voitaisiin kiertää. Iloa ei kuitenkaan kestänyt kauaa, sillä maailman suurin yhteisöpalvelu keksi vain muutamassa tunnissa keinon, jolla AdBlock Plussan muutokset pystyttäisiin tekemään turhiksi.
TechCrunchin mukaan Facebook on parhaillaan ottamassa muutoksia käyttöön. Pallo on siis jälleen AdBlock Plussan päädyssä. Facebook kritisoi AdBlock Plussan kiertoyritystä, koska mainosten lisäksi päivitetyt suodattimet estävät joidenkin tavallisten Facebook-kirjoitustenkin näkymisen.