Manu Pitkänen
11. elokuuta, 2016 14:02
Keväällä Suomessa toimintansa aloittanut Power-kauppaketju on Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkösen mukaan parantanut sen myyntiä, kertoo Kauppalehti. Gigantin liikevaihto kasvoi huhti-kesäkuun aikana 8,9 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta.
Aiemmin osavuosituloksensa julkaisseen Verkkokauppa.comin kokemukset Powerista ovat olleet toisenlaiset. Yhtiön liikevaihto pysyi keväällä ja alkukesänä muuttumattomana ja tulos painui kolmanneksen.
Rytkösen mukaan Powerin markkinointi on ollut Gigantille vain eduksi, vaikka ketjun toimintaperiaatteena onkin tarjota jatkuvasti päivittyvillä hinnoilla Suomen edullisimmat myyntihinnat kaikille tuotteille. Liiketoimintamallistaan huolimatta Power ei ole Rytkösen mielestä tuonut mitään uutta Suomen kilpailutilanteeseen, koska hän näkee uuden ketjun lähinnä Suomessa pitkään toimineen Expertin uudelleenbrändäyksenä.
Suomen Powerin toimitusjohtaja Mika Aron mukaan ketju on onnistunut erityisesti matkapuhelimien ja televisioiden myynnissä. Power-ketjun alle siirtyneiden myymälöiden myynti on kasvanut jopa 50 prosenttia.