Manu Pitkänen
5. elokuuta, 2016 12:36
Verkkokauppa.comin liikevoitto notkahti kolmanneksella kevään aikana viime vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden. Syyksi yhtiö mainitsi merkittävän kilpailijan tulemisen markkinoille, mikä on lisännyt painetta hintakilpailulle.
Kilpailijaa ei luonnollisestikaan mainittu nimeltä, mutta keväällä norjalainen Expert-konserni lanseerasi Suomessa uuden Power-ketjun. Powerin erikoisuus Expert-ketjun myymälöihin ja muihin elektroniikkakauppoihin on automatisoitu hinnoittelu. Automaattisen hinnoittelun ansiosta Power voi muuttaa tuotteiden hintoja nopeasti kilpailijoita alhaisemmalle tasolle.
Power-ketju keskittyy ainakin toistaiseksi myymälöiden osalta lähinnä suurimpiin asutuskeskuksiin. Myymälöitä on Suomessa yhteensä 24 kappaletta, joista suurin osa sijaitsee Tampereen eteläpuolella.