Manu Pitkänen
13. heinäkuuta, 2016 12:49
Suoratoistopalveluiden valikoima, musiikin tekninen laatu ja palveluiden käyttömahdollisuudet erilaisilla laitteilla ovat jo varsin hyvällä tolalla, joten Spotify on päättänyt kehittää palveluaan Netflixin hengessä itse tuotettujen sisältöjen suuntaan.
Keväällä Spotify kertoi tuottavansa yhteensä 12 omaa videosarjaa ja nyt yhtiö on esitellyt kaksi uutta "radio-ohjelmaa", joissa muusikot puhuvat musiikista ja sen tekemisestä. AM/PM-ohjelmassa keskitytään elektroniseen musiikkiin, kun taas Secret Genius -ohjelmassa keskustellaan "isojen kappaleiden" taustalta löytyvistä ihmisistä.
Spotify ei ole ainoa, joka käyttää Netflixin sisältöstrategiaa musiikin puolelle erottautuakseen kilpailevista palveluista. Apple on niin ikään panostanut Beats-musiikkikanavillaan paljon omaan sisältöön ja yrittänyt tätä kautta houkutella tilaajia Apple Musicille.