Matti Robinson
28. huhtikuuta, 2016 16:39
YouTube pyrkii parantamaan mainonnan näkymiä erityisesti mobiililaitteilla, jossa katkonaisen sisällön kysyntä on suurta. Lyhyiden klippien välissä käyttäjä ei jaksa katsoa 30 sekunnin mittaista mainosta, joten ehkä on parempi tarjota jotain lyhyempää?
YouTube tuo ensi kuussa mobiiliin mainokset, jotka ovat vain kuuden sekunnin mittaisia. Näin käyttäjän aikaa ei käytetä itse sisällön ajankäyttöön verrattuna liikaa.
Kyseisiltä mainoksilta YouTube poistaa myös ohitusmahdollisuuden, joten mainos on pakko katsoa kokonaisuudessaan, jotta pääsee käsiksi haluttuun videosisältöön. Voisi kuvitella, että kuuden sekunnin nk. bumper ad -pätkä ei häiritsisi käyttäjiä kovin paljoa, sillä pelkkä skippaaminen vie jo muutamia sekunteja, mutta nähtäväksi jää miten kansa ottaa ominaisuuden vastaan.
Videopalvelun mobiiliversiossa tulee jatkossakin vastaan myös 30 sekunnin mainoksia. Tarkoituksena onkin yhdistää eri mittaiset mainokset, ja joissain tapauksissa mainokset ovat linkitetty yhteen.