Manu Pitkänen
26. huhtikuuta, 2016 9:52
Facebookilla on yli 1,6 miljardia käyttäjää, joista monet käyttävät palvelua päivittäin tai useita kertoja päivässä. Ennen oli tapana päivitellä arjen pienimmätkin tapahtumat Facebookiin muiden ihmeteltäväksi, mutta enää näin ei tapahdu. Tämä on pistänyt hälytyskellot soimaan Facebookin päämajassa.
Vaikka Facebookin käyttäjät selaavat uutisvirtaa jatkuvasti, eivät he ole enää yhtä innokkaita jakamaan tarinoita tai kuvia palvelussa. Facebookilla tämä on yksi tärkeimmistä ongelmista, joihin se hakee jatkuvasti ratkaisuja. Yhtenä ratkaisuna testataan omaa kamerasovellusta, jolla voisi ottaa kuvia ja tallentaa videoita Facebookissa jaettavaksi.
Facebookin ajatuksena on, että Snapchatia muistuttava suoraan kameraan aukeava käyttöliittymä voisi innostaa ihmisiä jakamaan enemmän sisältöä.
Wall Street Journalin mukaan kamerasovellus on vain yksi testauksessa oleva keino, jolla Facebook yrittää aktivoida käyttäjiään jakamaan sisältöä palvelussa, eikä sekään välttämättä toteudu ikinä.