Tutkimusyhtiö julkaisee parempia tilastoja suoratoistolaitteiden suosiosta

Matti Robinson
25. maaliskuuta, 2016 0:43

Netflixin suosio viime vuosina on ollut ilmeistä. Suosion kasvua on pystytty seuraamaan erityisesti yhtiön laajentumisesta paitsi sijainnin niin myös sisällön osalta. Lisäksi perinteisen television kasvuvuodet ovat takana, joka kertoo osaltaan online-sisällön suosiosta.
Kasvusta on saatu merkkejä myös hiljalleen katsojamäärien perusteella, jota Yhdysvaltojen suosituimmassa katsojamäärämittauksessa on alettu tarkkailemaan viime vuonna. Valitettavasti Nielsenin tutkimuksessa striimauslaitteistojen välisistä katsojamääristä ei ole ollut vertailukelpoista tietoa. Näin ollen vaikkapa Apple TV:n ja PlayStationin välisiä katsojamääriä ei ole voinut vertailla.
Nyt Variety kertoo, että Nielsen on laajentamassa suoratoistosisällön kuluttajien tutkimista ja tuo tilastoihin alustakohtaista dataa.
Jo nykyisellään yhtiön statistiikka tarjoaa tietoja erilaisten medialaitteistojen katsojamääriä, mutta tilastot on niputettu kaikkien laitteiden osalta yhteen. Alkaen huhtikuun 25. päivä, Nielsen alkaa ilmoittamaan katsojamääriä laitekohtaisesti.
Eri laitteita ovat mm. Apple TV, PlayStation-, Wii- ja Xbox-konsolit, Roku, Amazon Fire TV sekä Chromecast. Lisäksi statistiikkaa voi tarkastella laitetyypin (esim. älytelevisio, pelikonsoli) perusteella. Näin ollen jatkossa sekä laitevalmistajat ja viihdeteollisuus että toivottavasti myös katsojat saavat vihiä suosituimmista – ja siten kenties parhaista – suoratoistoalustoista.

Lue myös nämä
Tägit
Nopeat
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.