Google luopuu kokonaan Flash-mainoksista

Matti Robinson
10. helmikuuta, 2016 18:37

Google on kertonut, että se lopettaa Flashin käytön kokonaan mainoksissa. Tilalle on tullut tietysti kevyempi ja parempi HTML5-ratkaisu.
Ratkaisu mahdollistaa nyt myös, että kaikki mainokset voidaan näyttää useimmilla laitteilla. Vaikka Flashin tuki työpöydällä on kattava, niin erityisesti mobiilissa sen tuki on rajattu.
Aivan heti muutos ei tapahdu, vaan tämän vuoden aikana muutoksia tehdään eri mainosverkkoihin. AdWords ja DoubleClick Digital Marketing luopuvat Flash-pohjaisista mainoksista kesäkuun 30. päivä ja Google Display Network ja DoubleClick puolestaan ensi vuoden tammikuun 2. päivä.

Lue myös nämä
Tägit
Nopeat
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.