Manu Pitkänen
17. lokakuuta, 2015 17:40
Tietokonemarkkina on ollut viimeiset pari vuotta vähintäänkin alakuloinen, minkä vuoksi PC-bisneksen eri laitojen pelurit ovat päättäneet yhdistää markkinointivoimansa ja kammeta mainsokampanjan avulla tietokonemyynnin uudelleen nousuun.
Joulusensongin alla käynnistyvän PC Does What -mainoskampanjan avulla kuluttajat yritetään saada vakuuttuneiksi PC-tietokoneiden tarjoamista ominaisuuksista. YouTubesta löytyvissä mainoksissa huomio kiinnittyy lähinnä 2-in-1-ratkaisuihin, joissa tietokoneen saa muunnettua tarvittaessa Windows-tabletiksi.
Kampanjaan osallistuu Microsoftin lisäksi piirivalmistaja Intel sekä suurimmat PC-brändit (Lenovo, HP ja Dell). Kampanjan on suunniteltu kestävän kuusi viikkoa (jatketaan mahdollisesti pidempään) ja se käynnistyy 19. lokakuuta. Alta voit katsoa ensimmäiset mainokset.