Matti Robinson
19. kesäkuuta, 2015 20:35
Beatsin b-logo näkyy näyttävästi lentokentillä, joukkoliikenteessä sekä televisio-ohjelmissa ja elokuvissa. Selvästi brändimainonta on onnistunut, vaikka useat ovat kyseenalaistaneet Dr. Dren kuulokkeiden laadun.
Nyt Medium on julkaissut prototyyppi-insinööri Avery Louien jutun Beatsin parin sadan dollarin kuulokkeista ja niiden rakennusmateriaaleista. Jutusta selviää, että nykyisin Applen omistaman Beatsin katteet ovat ehkä odottomattomankin suuret.
Pelkkien osien yhteissummaksi Louie saa vaatimattoman 17 dollaria. Toki laitteen kokoamiseen ja muihin kustannuksiin kuluu merkittävästi rahaa, mutta vaikuttaa siltä, että laitteen suureen hintaan ei ole ainakaan teknistä syytä.
Louie lisäksi huomioi, että arvokas tuntuma on saatu aikaan lisäämällä turhia metallipaloja luomaan ylimääräistä painoa. Arvokas tuntuma, trendikäs ulkonäkö sekä onnistunut markkinointi ovatkin Beatsin onnistumisen salaisuus, ei tekninen laatu.
Apple lienee erittäin tyytyväinen juuri marginaaliin, joka asettaa jopa iPhonen häpeään.