Käyttäjät pelästyivät: Netflix testaa "mainoksia"

Manu Pitkänen
2. kesäkuuta, 2015 11:42

Kuukausimaksullisen Netflixin parhaimpiin puoliin kuuluu kiistatta mainoksettomuus: ohjelmaa ei pilkota muutaman minuutin pätkiin jotta mainostajat saisivat oman viestin kuuluviin, vaan ohjelman voi katsoa alusta loppuun täysin keskeytyksettä. Verkossa on kuitenkin nyt noussut iso älämölö Netflixin pre-roll-kokeiluista.
Netflix on jo vähän aikaa esittänyt ohjelman katselun jälkeen niin sanottuja post roll -videoita, joissa markkinoidaan Netflixin itse tuottamia sisältöjä (kuten House of Cardsia tai Orange is the New Blackia). Poru nousi kuitenkin vasta nyt, kun testiä laajennettiin pre roll -videoihin eli Netflix promoaa omaa sisältöään ennen ohjelman katselun alkamista.

Kokeilua ei ole tarkoitus laajentaa kolmansien osapuolien mainoksiin. Netflixiin ei siis ole siis tulossa Coca-Colan, McDonald'sin tai autovalmistajien mainoksia.
Netflixin mukaan pre- ja post-roll-kokeiluissa on kyse muutamia markkina-alueita koskevasta rajoitetusta testistä. Yhtiön toimitusjohtaja Reed Hastingsin kommentoi kokeilua Facebookissa:

No advertising coming onto Netflix. Period. Just adding relevant cool trailers for other Netflix content you are likely to love.

Posted by Reed Hastings on 1. kesäkuuta 2015

Lue myös nämä
Tägit
video mainokset Netflix suoratoisto mainonta videopalvelu videopalvelut
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.