Manu Pitkänen
2. kesäkuuta, 2015 11:42
Kuukausimaksullisen Netflixin parhaimpiin puoliin kuuluu kiistatta mainoksettomuus: ohjelmaa ei pilkota muutaman minuutin pätkiin jotta mainostajat saisivat oman viestin kuuluviin, vaan ohjelman voi katsoa alusta loppuun täysin keskeytyksettä. Verkossa on kuitenkin nyt noussut iso älämölö Netflixin pre-roll-kokeiluista.
Netflix on jo vähän aikaa esittänyt ohjelman katselun jälkeen niin sanottuja post roll -videoita, joissa markkinoidaan Netflixin itse tuottamia sisältöjä (kuten House of Cardsia tai Orange is the New Blackia). Poru nousi kuitenkin vasta nyt, kun testiä laajennettiin pre roll -videoihin eli Netflix promoaa omaa sisältöään ennen ohjelman katselun alkamista.
Kokeilua ei ole tarkoitus laajentaa kolmansien osapuolien mainoksiin. Netflixiin ei siis ole siis tulossa Coca-Colan, McDonald'sin tai autovalmistajien mainoksia.
Netflixin mukaan pre- ja post-roll-kokeiluissa on kyse muutamia markkina-alueita koskevasta rajoitetusta testistä. Yhtiön toimitusjohtaja Reed Hastingsin kommentoi kokeilua Facebookissa:
No advertising coming onto Netflix. Period. Just adding relevant cool trailers for other Netflix content you are likely to love.
Posted by Reed Hastings on 1. kesäkuuta 2015