Netflix tekee elokuvien katselusta turvallisempaa ja siirtyy suojattuihin yhteyksiin

Manu Pitkänen
16. huhtikuuta, 2015 10:17

Netflix on onnistunut suoratoistovideoissa siinä missä Spotify on epäonnistunut musiikin saralla: saada ihmiset maksamaan palvelusta. Alkuvuoden osavuositulosjulkistuksen yhteydessä Netflix kertoi, että sillä on yli 60 miljoonaa asiakasta.
Suurin osa heistä, eli noin 40 miljoonaa asiakasta, katsovat elokuvia ja sarjoja verkkoyhteyden yli Yhdysvalloissa. Loput käyttäjistä on jakaantunut Etelä-Amerikan, Kanadan, Euroopan ja Australian kesken. Palvelusta katsottiin liikkuvaa kuvaa tammi-maaliskuun aikana ympäri maailmaa 10 miljardin tunnin edestä.

Netflix kertoi myös siirtyvänsä tulevan vuoden aikana salattuihin HTTPS-yhteyksiin, joiden ansiosta ulkopuoliset eivät pystyisi tarkkailemaan palvelun tilaajien katselutottumuksia.
Yhdysvalloissa lanseeratun HBO Now -verkkopalvelun myötä kilpailu Netflixin ja HBO:n välillä on saanut uusia sävyjä, minkä myötä Netflixikin on päättänyt uudistaa TV-käyttöliittymäänsä. Uudistetusta käyttöliittymästä ei kerrottu vielä paljoakaan, mutta siinä on tarkoitus tuoda paremmin esille yhtiön tuottamia alkuperäisohjelmistoa.

Lue myös nämä
Tägit
video Netflix suoratoisto Max videopalvelu videopalvelut nettivideo
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.