New York Times: Televisio on kuolemassa ja voi paremmin kuin koskaan

Petteri Pyyny
13. marraskuuta, 2014 0:20

New York Times ottaa mielenkiintoisen syväluotauksen ns. Y-sukupolven muuttuneisiin television katselutapoihin.
Artikkelin mukaan Yhdysvalloissa televisio voi samaan aikaan huonosti ja erittäin hyvin. Outo väite juontaa juurensa siihen, että varsinaisten televisioiden myynti on laskenut hiljattain ja samaan aikaan television ja erilaisten videopalveluiden käyttö on räjähtänyt hurjaan kasvuun. Tämä kaikki on johtanut siihen, että amerikkalainen perinne perheestä yhdessä katsomassa televisiota on murentumassa, mutta samaan aikaan televisio-ohjelmien kulutus ja kokonaiskatsojamäärät voivat erittäin hyvin.
Myös Suomessa erilaiset verkkovideopalvelut sekä TV-kanavien omat arkisto- ja suoratoistopalvelut kasvavat -- mm. Yle Areena kertoi kesällä kävijämäärien kasvaneen 33 prosenttia vuoden takaisesta. Samalla myös videoiden katselu siirtyy mobiililaitteisiin, tehden katselukokemuksesta entistäkin henkilökohtaisempaa.

Lue myös nämä
Tägit
Nopeat
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.