Manu Pitkänen
12. marraskuuta, 2014 17:39
Googlen verkkomainosten välitykseen tarkoitettu DoubleClick-alusta oli tänään noin 90 minuutin ajan alhaalla, mistä johtuen mainokset piihkiytyivät pois useilta verkkosivustoilta. Palvelun kaatuminen saattoi näkyä myös verkkosivujen hitaana lataantumisena.
DoubleClickin kaatuminen aiheuttaa lukuisille verkkosivustojen ylläpitäjille tulonmenetyksiä. Erään arvion mukaan menetysten suuruusluokka on noin miljoona dollaria jokaista tuntia kohden. DoubleClickiä käyttävät muun muassa BuzzFeed, Time, Forbes, Vox, Gawker ja MarketWatch.
Vaikka Googlella onkin verkon mainosbisneksessä suuri jalanjälki, ei Internet täysin mainoksettomaksi mennyt DoubleClick-häiriön takia.
Päivitys (klo. 17.55). DoubleClick näyttää palanneen toimintakuntoon noin 90 minuutin käyttökatkon jälkeen.