Microsoft: Kinect-kameran poistaminen vapauttaa Xbox Onen resursseja kehittäjien käyttöön

Juha Tuppi
5. kesäkuuta, 2014 19:51

Microsoft on viimein myöntänyt, että Kinect-kamera rajoittaa Xbox Onen suorituskykyä.
Microsoftin Phil Spencer twiittasi eilen Xbox One -pelikonsolin kesäkuun ohjelmistokehittäjäpaketin tarjoavan kehittäjien käyttöön lisää konsolin resursseja. Tämä herätti kysymyksen, olisiko ilmoitettu lisäys seurausta Microsoftin taannoisesta päätöksestä tarjota Xbox One -konsoliaan myös ilman Kinect-kameraa.


Eurogamer-sivusto päätti lähestyä Microsoftia asian tiimoilta, ja Microsoft vahvistikin antamassaan lausunnossa Kinect-kameran poistamisen vapauttavan konsolin resursseja. Lisäksi sen mukaan Xbox Onen grafiikkapiiristä on mahdollista saada uusien kehitystyökalujen avulla irti jopa 10% enemmän suorituskykyä ilman Kinectiä.

Asiasta myös raportoinut Engadget huomauttaa, että hyödyt tulevat näkymään vasta tulevissa peleissä: Microsoftin ilmoitus ei siis tarkoita sitä, että käyttäjät saisivat parannettua nykyisten pelien toimintaa irroittamalla Kinect-kameran konsolistaan.

Koska Xbox Onen pelikehittäjillä on ollut vaikeuksia saavuttaa 1080p-resoluutiota Xbox Onen peleissä, Eurogamer tiedusteli myös, tulisiko konsoli saamaan lisäresurssien myötä enemmän Full HD -resoluutiolla ja 60fps:n kuvataajuudella pyöriviä pelejä. Microsoftin mukaan tämä tulee olemaan kiinni pelikehittäjistä ja siitä, miten he kykenevät hyödyntämään vapautuneita resursseja.

Lue myös nämä
Tägit
Microsoft Kinect Xbox One Phil Spencer
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.