HS: Ylelle käymässä kuten Nokialle

Valtteri Ahonen
27. toukokuuta, 2014 11:25

Ylellä on ollut vaikeuksia päästä asettamiinsa tavoitteisiin tuotannon tason ja kohderyhmien tavoittamisen kanssa, kirjoittaa Helsingin Sanomat.
Haastattelussa nelisenkymmentä Yleä lähellä olevaa ihmistä (pääosin nimettömänä) kertoi näkemyksiään siitä, kuinka Yle-veron aikana on onnistuttu viemään asioita eteenpäin. Melko kokonaisvaltainen mielipide tuntui olevan, että nykyinen Yleisradio on liian kankea ja kärsii visiottomuudesta.
- Yleä vaivaa se sama visiottomuus, joka tuhosi Sdp:n ja Nokian ja monen muun suuruuden. Yle on vaarassa valua tälle Nokian tielle, kommentoi esimerkiksi Ylen entinen toimitusjohtaja ja nykyinen kansanedustaja Mikael Jungner.
Ylen kanavien suurinta yleisöä ovat eläkeikäiset sekä lapset. Oikeastaan kaikessa tällä välillä olisi parannettavaa ja reilusti. Yle onkin lisännyt omaa tuotantoaan ja yrittänyt suunnata ohjelmia nuorille ja nuorille aikuisille, mutta ne eivät ole kuitenkaan tavoittaneet yleisöään kovin hyvin. Monen haastatellun mukaan ongelma onkin juuri se, että yritetään tehdä liikaa, eikä keskitytä tarpeeksi mihinkään.
Löytyi ihmisiltä kuitenkin esimerkkejä myös Ylen onnistumisista. Sellaisiksi listattiin muun muassa Areena-palvelu, suuret urheilutapahtumat ja muutamat sarjat, kuten Kimmo ja Siskonpeti.

Lue myös nämä
Tägit
YLE YLE Areena Yle-vero
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.