Xbox-pomo Phil Spencer: "Xbox ehkä Microsoftin tärkein brändi kuluttajien kannalta"

Juha Tuppi
8. huhtikuuta, 2014 20:50

Microsoftin Xbox-osaston johtaja kiistää huhut, joiden mukaan Microsoft harkitsisi Xboxista luopumista.
Edge Online -sivusto haastatteli Microsoftin tuoretta Xbox-pomoa Phil Spenceriä yhtiön Xbox-alustan tulevaisuudesta. Kuluttajien mielen päällä ovat olleet Xbox One -pelikonsolin hidas saapuminen tietyille markkina-alueille, sen kalliimpi hinta suhteessa kilpailevaan Sony PlayStation 4 -konsoliin sekä huhut, joiden mukaan muun muassa Stephen Elop on väläytellyt ajatusta Xbox-liiketoiminnan myymisestä.
Spencer toteaa ensimmäisenä toivovansa, että Xbox One olisi voitu julkaista myyntiin samaan aikaan kaikilla markkina-alueilla. Konsolien lokalisointi ja niiden asianmukaisen toiminnan varmistaminen eri maissa vaatii kuitenkin valtavasti työtä eikä yhtiö halua julkaista keskeneräistä tuotetta kuluttajille.
Vastauksena nimekkään pelikehittäjän ja entisen Microsoftin työntekijän Peter Molyneuxin esittämään kritiikkiin Xboxin Kinect-kameran tarpeellisuudesta Spencer kertoo useiden Kinectiä hyödyntävien pelien olevan tulossa konsolille. Vaikka monet ovat odottaneet, että Microsoft toisi Xbox Onen myyntiin halvempaan hintaan ilman Kinect-kameraa, Microsoft ei toistaiseksi koe tarvetta poistaa Kinectiä myyntipaketista. Spencer vahvistaa asian toteamalla kuuntelevansa asiakaspalautetta, ja sen perusteella ihmiset toivovat tällä hetkellä enemmän uusia hyviä pelejä konsolille kuin valittavat laitteen hinnasta. Huippulaatuisten pelien tuominen Xboxille onkin yksi niistä asioista, joista Microsoft ei aio tinkiä.
Spencer myös tuhahtaa huhuille Microsoftin aikeista myydä Xbox-liiketoimintansa, ja korostaa Xboxin olevan hänen mielestään ehkä Microsoftin tärkein brändi kuluttajien kannalta: mikään muu Microsoftin tuote ei saa kuluttajia jonottamaan tuntikaupalla liikkeen ulkopuolella.

Lue myös nämä
Tägit
Microsoft Kinect Xbox One Phil Spencer
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.