Manu Pitkänen
7. huhtikuuta, 2014 12:51
Yahoo valmistelee kulisseissa uutta iskua nettivideomarkkinoille, mikäli viimeaikaisia raportteja on uskominen. Re/code kertoi maaliskuun lopulla, että Yahoo pohtii kilpailevan palvelun luomista YouTubelle. Nyt Wall Street Journal kertoo internetyhtiön harkitsevan televisiosarjojen tuottamista.
Isot teknologiayritykset ovat viime aikoina laajentuneet palvelukehityksestä sisällöntuotannon puolelle kaapelitelevisioyhtiöiden ja ehkä Hollywoodinkin yhteistyöhaluttomuuden takia. Netflix tuottaa jo useampaa omaa sarjaa ja Amazon on lähtenyt peesaamaan sitä. Microsoft on taas aloittanut tuotantoja Xboxin kiinnostavuuden lisäämiseksi.
Yahookin näyttää olevan sitä mieltä, että omat sisällöt on oikea tapa erottautua kilpailijoista. Wall Street Journalin mukaan yhtiö on neuvotellut neljän sarjan tilaamisesta. Kukin sarja koostuisi kymmenestä noin puoli tuntia kestävästä jaksosta. Yahoo on valmis panostamaan tuotantoihin, sillä jaksokohtaisiksi budjeteiksi on kaavailtu ainakin 700 000 dollaria (joissakin tapauksissa pari miljoonaa dollaria).
WSJ:n mukaan Yahoo aikoisi kertoa sisällöntuotantohankkeistaan huhtikuun 28. päivä järjestettävässä NewFront-tapahtumassa.