Juha Tuppi
27. helmikuuta, 2014 12:34
Pelien digitaaliseen jakeluun keskittyvän Valven Steam-palvelun alennuskampanjat ovat erittäin suosittuja. Palvelun viimeisin uudistus tuo pelaajien lompakoille lisää hyviä uutisia.
Redditin virallisella Steam-viestiketjulla julkaistiin eilen tiedotus uusista Steamworks-työkaluista, joiden avulla pelien kehittäjät voivat itse aloittaa palvelussa peliensä alennuskampanjoita. Työkalut sallivat pelikehittäjien määritellä alennuksen määrän ja kampanjan keston, joka voi olla maksimissaan kaksi viikkoa. Pelien tekijät voivat myös määrittää alennuksen peleilleen itse, vaikka he osallistuisivat Steamin alennuskampanjaan.
Uudistus vetää varmasti lisää asiakkaita palveluun edullisten pelien perässä, mutta myös tarjoaa pelikehittäjille mahdollisuuden mainostaa pelejään ja edistää niiden myyntiä itse. Toivottavasti alennusmyynneistä ei kuitenkaan tule pakkopullamainen kilpailuvaltti pelien myynnissä - pelialalla ei muutenkaan ole viime aikoina mennyt kehuttavasti.