Rovi myy DivX:n, kilpailu liian kovaa

Matti Robinson
30. tammikuuta, 2014 19:12

Digitaalisia viihdeteknologioita kehittävä Rovi on myymässä DivX-lisensointiyksikön. Yhtiö ilmoitti asiasta vuoden 2014 ennakkoraportissaan aiemmin tässä kuussa.
Yksi kautta aikojen suosituimmista videokoodekeista menee myyntiin yhtiön Entertainment Store ja Consumer Website -yksikköjen jälkipyykissä. Rovi kertoo, että viime vuoden aikana koodekki ei ole nauttinut enää samanlaista suosiota kilpailevien koodekkejen paineessa.
DivX:n lisensointi tuotti yksikölle 70-75 miljoonan dollarin liikevaihdon, mutta on laahannut yhtiön osakekohtaista tuottoa.
Macrovisionina aiemmin tunnettu Rovi osti DivX:n osana Sonic Solutionsia vuonna 2011. DivX:n tulevasta omistajasta ei ole tietoa.

Lue myös nämä
Tägit
DivX Rovi
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.