Microsoft panostaa isosti jouluun: yli 400 miljoonaa dollaria markkinointiin

Manu Pitkänen
2. marraskuuta, 2013 13:24

Microsoft ei turhaan nuukaile käyttää rahaa Windows-tablettien myynnin edistämiseen. Se on varannut täksi jouluksi yhteensä jopa 405 miljoonaa dollaria tablettien markkinointia varten. Asiasta kertoi Paul Thurrott näkemiinsä dokumentteihin perustuen.
Hulppealla rahatukulla on tarkoitus saada Windows-taulutietokoneiden myynti kohoamaan 16 miljoonaan kappaleeseen tänä jouluna. Mikäli tavoite toteutuu, Microsoft on jokaista myydyn laitteen markkinointiin noin 25 dollaria.
Tavoite on asetettu korkealle, sillä markkinajohtaja Applen ennätys on 22,9 miljoonaa toimitettua iPadiä neljänneksessä ja viime kvartaaleina toimitukset ovat jääneet noin 14–15 miljoonaan kappaleeseen. Valmistajien top 5:ssä on Applea lukuun ottamatta Android-valmistajia, jotka tekevät toissijaisina tuotteina myös Windows-tabletteja. Windowsin markkinaosuus huhti-kesäkuussa oli vaivaset 4,5 prosenttia.
Markkinointikampanjalla on tarkoitus kääntää Windows-laitteiden markkinaosuuden lasku nousuksi. Tarkoituksena on kääntää erityisesti edullisia Android-tabletteja katselevien päät Windows-koneisiin. Microsoftin kirjava käyttöjärjestelmävalikoima aiheuttaa kuitenkin haasteita ja kuluttajat eivät tahdo ymmärtää niiden eroja.

Lue myös nämä
Tägit
Windows Microsoft Windows 8 tabletit Windows RT Windows 8.1
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.