Facebook myöntää, etteivät sen mainokset ole tarpeeksi hyviä

Valtteri Ahonen
30. syyskuuta, 2013 17:05

Facebook on pitkään taistellut mainostamisen kanssa. Toisaalta ilmainen palvelu elää mainoksistaan, mutta toisaalta käyttäjät eivät oikeastaan haluaisi niitä juuri nähdä. Siksi on tärkeää, että näkyvät mainokset ovat mahdollisimman relevantteja ja vähän ärsyttäviä. Silti niiden tulisi olla tehokkaita, jotta mainostajat eivät lapioi rahojaan muualle.
Nyt yhtiö on julkaissut tiedotteen, jossa kerrotaan uudistuksista. Facebook on kerännyt paljon dataa niin mainostajiltaan kuin käyttäjiltäänkin, mitä se aikoo hyödyntää tulevissa mainoksissa. Datan keräystä myös jatketaan ja tehostetaan.

Kun käyttäjä tekee jotain mainokselle (tykkää, klikkaa, piilottaa, jne.), toiminta rekisteröityy ja siitä voidaan vetää johtopäätöksiä. Tuloksena mainosten pitäisi olla tulevaisuudessa entistä paremmin kohderyhmiinsä osuvia, minkä lisäksi käyttäjiä potentiaalisesti kiinnostavia.

Lue myös nämä
Tägit
mainokset Facebook mainonta
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.