Manu Pitkänen
19. heinäkuuta, 2013 9:44
Googlen huhti-kesäkuun liikevaihto ylsi 14,1 miljardiin dollariin ja tulos oli 3,2 miljardia dollaria. Yhtiö jäi molemmilla mittareilla analyytikoiden odotuksista. Liikevaihto ja voitto kasvoivat vuoden takaiseen verrattuna.
Googlen toimitusjohtaja Larry Pagen mukaan yhtiön strategiana on yhtenäistää käyttäjien ja mainostajien kokemukset päätelaitteesta riippumatta. Osana tätä ohjelmaa Google on yrittänyt saada mainostajia käännytettyä Enhanced Campaign -mainoskampanjoihin. Mainoskampanjoista 75 prosenttia on onnistuttu käännyttämään Enhanced Campaign -kampanjaksi. Googlen mukaan tämä on vaatinut paljon uhrauksia, mutta on toisaalta tulevaisuutta ajatellen ollut myös välttämätöntä.
Eräs analyytikko oli huolestunut Motorolasta, joka on tuottanut viimeisen kolmen neljänneksen aikana miljardin dollarin verran tappiota. Googlelta kuitenkin muistutettiin, että yhtiö on iskuvalmiina ja uusista tuotteista saadaan kuulla lähiviikkoina.