Manu Pitkänen
16. heinäkuuta, 2013 10:30
Wall Street Journalilla kahdeksan vuotta työskennelleen Jessica Lessinin mukaan Apple suunnittelee televisiopalvelua, jossa voisi hypätä mainosten yli.
Applen suunnitelmana on tuoda palvelusta markkinoille kaksi versiota. Karvalakkimallissa mainosten yli ei voi hypätä, mutta maksamalla Applelle kalliimmasta vaihtoehdosta pääsee eroon markkinatiedotteista. Apple vuorostaan lupaa kompensoida kaapeliyhtiöille näiden menettämiä mainostuloja. Lessin ei osannut täsmälleen sanoa miten palvelu toimisi ja mitä uutta se käytännössä toisi, sillä monet kelaavat jo nyt mainoskatkojen yli digiboksille tallennetuista ohjelmista.
Applelle myönnettiin viime vuonna patentti, jossa kuvaillaan teknologiaa jolla on mahdollista hypätä mainoskatkojen yli.
Lessinin mukaan Apple on neuvotellut sopimuksista kaapeliyhtiöiden kanssa jo vuosia, mutta viime aikoina keskustelu on käynyt aktiivisempana. Applen toimitusjohtaja Tim Cook on useaan otteeseen päivitellyt televisioiden vanhanaikaisuutta. Cookin mukaan televisio on erityisen kiinnostuksen kohde Applelle.