Kiinnostus 3D-televisioita kohtaan hälventynyt

Manu Pitkänen
5. kesäkuuta, 2013 15:04

Brittiläinen tavarataloketju John Lewis kertoi Trusted Reviewsille, että kuluttajat eivät ole enää kiinnostuneita 3D-televisoista samassa määrin kuin muutama vuosi sitten. Kuluttajien huomio on siirtynyt älytelevisoihin.
Kiinnostus 3D-televisioita kohtaan ei ole hävinnyt kokonaan, mutta se on selvästi laskenut eikä se ole enää tärkein syy hankkia televisio. 3D:n yleistymisen jarruna on ollut pari tärkeää syytä, joiden takia tekniikka ei ole pystynyt vastaamaan kuluttajien tarpeita. Yksi tärkeimmistä syistä on 3D:n edellyttämät katselulasit, joita ihmiset eivät halua käyttää katsoessaan televisiota. Toinen tärkeä syy kuluttajien kiinnostuksen lopahtamiselle on 3D-sisällön niukkuus.

Elokuvateattereissa 3D:llä menee ilmeisesti hieman paremmin. John Lewisillä Vision Buyerina työskentelevä John Kempner katsoo, että katselulasien pakollisuus ei häiritse katselukokemusta teatteriolosuhteissa yhtä paljoa kuin olohuoneissa.
Kempnerin mukaan televisioiden "älykkäät ominaisuudet" kiinnostavat 3D:tä enemmän, koska kuluttajat kokevat saavansa hyötyä sen ominaisuuksista.

Lue myös nämä
Tägit
3D-televisio 3D Smart TV älytelevisio
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.