Teemu Laitila
14. lokakuuta, 2012 16:14
Microsoft on tekemässä Windows-järjestelmään sen historian isointa muutosta, joka on ennakkoversioiden perusteella on saanut erittäin ristiriitaisen vastaanoton. Yhtiössä kuitenkin selvästi uskotaan Windows 8:n olevan askel oikeaan suuntaan ja Microsoft on valmis panostamaan miljardeja tuodakseen oman näkemyksensä käyttäjien tietoisuuteen.
Talousmedia Forbes kirjoittaa, että uuden Windows-version julkaisua seuraa alan historian suurin mainoskampanja, johon Microsoft aikoo panostaa 1,5 - 1,8 miljardia dollaria. Summat ovat ennennäkemättömän kokoisia myös Microsoftin aiempiin tuotejulkistuksiin verrattuna. Windows Phone 7 -järjestelmän markkinointiin käytettiin kolme kertaa vähemmän ja vanha Windows 95 julkaistiin "vain" 200 miljoonan dollarin markkinointibudjetilla.
Mainoskampanjat on tarkoitus käynnistää piakkoin, sillä ensimmäiset Windows 8 -laitteet saapuvat pian ennakkotilattaviksi. Käyttöjärjestelmän virallinen julkistus tapahtuu 26.10 ja laitteiden toimitukset alkavat heti loka-marraskuun vaihteessa.