Teemu Laitila
18. huhtikuuta, 2012 18:29
Spotify aikoo lisätä yhteistyötä mainostajien kanssa, yhtiön odotetaan kertovan myöhemmin tänään pidettävässä lehdistötilaisuudessa. Asiasta kertoi yhtiön toimitusjohtaja Daniel Ek, tarkempia tietoja tulevista yhteistyökuvioista on luvassa myöhemmin.
Ekin ilmoitus lehdistötilaisuuden pääasiallisesta sisällöstä on tuottanut pettymyksen monille käyttäjille, jotka odottivat tilaisuudesta esimerkiksi tietoa Spotifyn iPad-sovelluksen aikataulusta. Ek antoi lisätietoa sovelluksesta, mutta kertoi vain sen olevan tulossa "pian".
Ennen varsinaista lehdistötilaisuutta Spotify paljasti jo tulevat brändisovellukset, jotka toimivat työpöytäsovelluksen sisällä. Ensimmäisinä brändisovelluksia nähdään amerikkalaiselta AT&T-operaattorilta, McDonaldsilta, Inteliltä ja Reebokilta. Lisäksi tulossa on isompi yhteistyösopimus Coca-Colan kanssa.
All Things Digitalin Peter Kafka arveli Coca-Cola -sopimuksen jäävän käyttäjän kannalta merkityksettömäksi. "Coca-Cola ojentaa Spotifylle ison rahasumman ja Spotify antaa Coca-Colalle paljon näkyvyyttä palvelussaan".