Manu Pitkänen
30. lokakuuta, 2011 14:00
Googlen strategiana on toistaa Internetin avulla isommassa mittakaavassa se muutos, joka tapahtui aiemmin Yhdysvalloissa kaapelitelevision yleistymisen myötä: TV-kanavien määrän räjähdysmäinen kasvu.
Tätä strategiaa hakukoneyhtiö on lähtenyt toteuttamaan Google TV:n avulla, mutta se on ottanut toiseksi kärjeksi YouTuben. Yhtiö kertoi perjantaina aikovansa tuoda YouTubeen useita kymmeniä netti-TV-kanavia. Tarkoituksena on samalla parantaa palvelun ohjelmistotarjontaa toimitetulla sisällöllä. Wall Street Times kertoo Googlen käyttävän yhteensä 100 miljoonaa dollaria epävirallisesti "YouTube TV:ksi" ristittyyn projektiin.
Google on jo avannut esittelysivuston, josta pääsee jyvälle projektin luonteesta ja tavoitteesta. Ensimmäiset kanavat avautuvat jo ensi kuussa. Valikoima laajenee kuitenkin edelleen ensi vuonna.
Sisältöä tuottamassa on isoja mediataloja, julkkiksia ja nettipersoonia. Palvelusta löytyy kaikkea mahdollista komediasta dokumentteihin, viihteestä uutisiin ja urheilusta musiikkiin.