Manu Pitkänen
17. lokakuuta, 2011 18:04
Googlen omistama YouTube-videopalvelu laajenee uusille markkinoille ja tavoittelee osuuksia muusikkojen fanituotteiden myynnistä.
Omalle kanavalle on pian mahdollista perustaa verkkokauppa, jossa voi myydä musiikkia, keikkalippuja sekä fanituotteita. Kauppa toimii yhteistyössä Songkickin, Topspinin, Amazonin ja iTunesin kanssa. Merch Store -nimellä kulkeva verkkokauppa otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti lähiviikkojen aikana.
YouTube on nykyään iso tekijä musiikkimarkkinoilla, sillä käytännössä kaikki musiikkivideot julkaistaan sen kautta. Artistille se on tässä mielessä elintärkeä kanava ja uudistuksillaan YouTube yrittää auttaa muusikkoja kääntämään sivuston ison volyymin heidän taloudelliseksi eduksi.