Teemu Laitila
19. syyskuuta, 2011 12:53
Suomalaisen pelitalo Rovion hittipeli Angry Birds eri versioineen on saavuttanut jo 350 miljoonaa latauskertaa. Lataukset eivät myöskään ole pelkkiä yksittäisiä kokeilukertoja, vaan peli jaksaa yksinkertaisuudestaan huolimatta kiinnostaa. Rovion mukaan Angry Birdsiä pelataan päivittäin yhteensä yli 300 miljoonan minuutin verran.
Kaiken aloittaneen mobiilisovelluksen lisäksi Rovio on onnistunut laajentamaan Angry Birdsin monimediaiseksi franchise-tuotteeksi. Yhtiön Youtube-videoita on katsottu jo yli 170 miljoonaa kertaa ja vihaisia lintuja nähdään myös valkokankaalla 20th Century Foxin tuottamassa animaatioelokuvassa Rio.
Rovio aikoo tulevaisuudessakin keskittyä kehittämään Angry Birds -tuoteperhettä yhä uusille alueille. "Aiomme tulevaisuudessa paljastaa uusia mielenkiintoisia yhteistyökuvioita, joilla koko Angry Birds tulee nousemaan kokonaan uudelle tasolle", Rovion General Manager Andrew Stalbow kertoo Venture Beat -sivustolle.
Roviolla tällä hetkellä käynnissä uusi rahoituskierros, jonka uskotaan nostavan yhtiön arvon jopa 1,2 miljardiin dollariin eli noin 870 miljoonaan euroon.