Maksu-TV:n suosio ollut Suomessa laimeaa

Manu Pitkänen
17. helmikuuta, 2011 16:53

PlusTV:n toimitusjohtaja Jyri Ratia päivittelee Verkkouutisten haastattelussa suomalaisten laimeaa innostusta maksutelevisiota kohtaan. Suomessa vain joka neljännessä kotitaloudessa näkyy maksullisia kanavia, kun muualla Länsi-Euroopassa vastaava osuus on 60–90 prosenttia.
Maksutelevisio ei ole saanut lisää tilaajia vuoden 2008 jälkeen, vaan tilausten määrä on jopa laskenut. Ratia uskoo, että tulevaisuudessa suomalaisetkin kanavat siirtyvät aiempaa rohkeammin maksulliseen toimintamalliin eurooppalaisten kanavien tapaan. Tällä hetkellä urheiluohjelmat ovat kaikista voimakkaimmin siirtyneet maksullisille kanaville.
Ratia ei näe nykyisen toimintamallin olevan tulevaisuudessa kannattavaa, eikä se tuota laadukasta ohjelmasisältöä katsojille. Vaikka sisällön maksullisuuteen siirtyminen on ollut hidasta ja edessä on monia vaikeuksia, niin tähän suuntaan ollaan hitaasti ja väistämättömästi siirtymässä Ratian mukaan. Hän uskoo että suositut ilmaiskanavat, kuten Sub, Jim tai Liv, tulevat siirtymään maksu-TV:n puolelle jollain aikavälillä.
Ratia kertoo samassa haastattelussa, että PlusTV aikoo tuoda loppuvuodesti markkinoille tilausvideopalvelun. Palvelun avulla PlusTV:n tilaaja voi katsella ohjelmia ja elokuvia silloin kun hän haluaa lähetysajoista riippumatta. Kanavapaketteihin luvataan myös aiempaa suurempaa valinnanvapautta.

Lue myös nämä
Tägit
PlusTV maksukanavat
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.