Microsoft haluaa osingoille ladattavien PC-pelien kaupasta

Teemu Laitila
25. lokakuuta, 2010 15:31

Microsoft on ilmoittanut uusivansa Games for Windows Marketplace -palvelunsa ja ryhtyvänsä myymään ladattavia pelejä asiakkailleen nettiselaimella käytettävän kaupan kautta. Uudella palvelulla Microsoft haluaa päästä osingoille digitaalisten pelimyyjien, kuten Valven suositun Steam-palvelun yhä kasvavista asiakasmääristä.
Palvelu on tarkoitus avata marraskuun 15 päivä ja Microsoft on luvannut kaupan sisältävän julkaisun hetkellä 100 peliä. Sisältöä on luvassa isoilta pelitaloilta kuten Rockstarilta ja 2K Gamesilta. Luvasa on ainakin Fable: The Lost Chapters, Grand Theft Auto III, Dead Rising 2 ja Max Payne, Age of Empires Online ja Gears of War.

Pelikaupan käyttöön vaaditaan jonkinlainen Live ID -tunnus, kuten Windows Live, Xbox Live tai Zune-tilin tunnus. Maksutapoina on tarjolla Microsoft-pisteet tai perinteinen luottokortti.
Steamin haastamiseksi Microsoftin on kuitenkiin vielä tehtävä töitä. Ars Technican mukaan Steam rikkoi äskettäin 30 miljoonan latauksen rajan ja tarjolla on yli 1200 vaihtoehtoa.

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.