Tietoasema luopuu kuluttajamyynnistä

Kaarlo Räihä
2. heinäkuuta, 2009 17:20

Lamakarhu raateli tänään jälleen yhtä yritystä, kun tietotekniikka myyvä liikeketju Tietoasema ilmoitti keskittyvänsä palvelemaan yrityksiä ja samalla se luopuu kuluttajamyynnistä.
Tietoaseman talousjohtaja Roope Rauhalinna kommentoi muutoksen syitä seuraavasti: "Nykyisessä taloustilanteessa nopeasti kasvaneen myymäläverkoston vaatiman pääomatarpeen ja kulurakenteen ylläpitäminen on osoittautunut haastavaksi, kun rahoitusmarkkinat ovat muuttuneet samaan aikaan erittäin varovaisiksi". Tämän johdosta yritys luopuu kannattamattomasta kuluttajamyynnistä ja keskittyy jatkossa yrityksille suunnattuun tietotekniikan laite- sekä palvelumyyntiin.
Muutoksien myötä luvassa on irtisanomisia ja kivijalkamyymälöiden sulkemisia. Helsingissä toimii tällä hetkellä viisi Tietoasema-ketjun myymälää, mutta uudistuksen myötä Helsinkiin jää ainoastaan yksi myymälä. Myös Lappeenrannan myymälän toiminta lakkaa muutosten seurauksena. Yt-neuvottelut koskevat yrityksen tiedotteen mukaan 30 henkilöä eli noin neljäsosaa yrityksen työvoimasta.
Monille LCD-näyttöjä ostaneille kuluttajille Tietoasema on jäänyt mieleen pikselitakuu-kampanjansa myötä, joten toivottavasti muut jälleenmyyjät tarjoavat pian vastaavanlaista takuuta.

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.