Nelosen uusi Lifestyle-kanava Liv käynnistyy ystävänpäivänä

Kaarlo Räihä
29. lokakuuta, 2008 16:29

Nelonen ilmoitti pari viikkoa sitten avaavansa uuden TV-kanavan ensi vuoden alkupuolella. Tuolloin kanavasta ei juuri herunut tietoja, mutta nyt Nelonen on paikannut tilanteen kertomalla tarkemmin uudesta kanavasta.
Uusi Liv-nimellä kulkeva kanava ilmaantuu kaapelioperaattoreiden palveluvalikoimiin 14.2.2009, joten seuraavana ystävänpäivänä ystäville voi tarjota suklaiden ja kukkien ohella myös apua uuden TV-kanavan virittämisessä. Livin tarjonta koostuu Lifestyle-ohjelmista, joita ei Suomessa tällä hetkellä nähdä tarpeeksi ainakaan Katja Santalan mukaan, joka toimii Livin vastaavana
tuottajana. "Maailmalla lifestyle-kanavia on viime vuosina syntynyt paljon, mutta Suomesta tällainen on vielä puuttunut. Olemme tehneet paljon taustatyötä ja todenneet, että tällaiselle kanavalle on tarvetta. Ihmiset haluavat viihtyä omassa nahassaan ja tehdä jokapäiväisestä elämästään mahdollisimman onnellista. Liv kannustaa ja inspiroi nauttimaan tästä päivästä. Kuten kanavan slogan toteaa - elämä on nyt" toteaa Santala lehdistötiedotteessa.
Lifestyle-ohjelmien virrasta pääsee nauttimaan noin 1,3 miljoonaa kaapelitaloutta ja ohjelmia Liv lähettää aamusta puoleen yöhön. Livin kohderyhmä on 25–44-vuotiaiden naisten joukko ja Nelonen Median tuore johtaja Hans Edin sanoo kanavan teemojen olevan koti, minä, ilmiöt ja suhteet.
Santalan mukaan tarkempi ohjelmalistaus julkistetaan tammikuussa, mutta Santala paljasti ITviikolle, että "Kaikki Livin ohjelma on sellaista, joka sparraa ja innostaa ihmisiä heidän omassa arjessaan ja elämässään. Sieltä saa vinkkejä ja inspiraatiota jokapäiväiseen meininkiin". Uuden kanavan kotisivuilla on nähtävissä mm. Ellen DeGeneresin kasvot, joka saattaisi ennakoida Emmy-palkintoja voittaneen The Ellen DeGeneres Shown ilmaantumista kanavan ohjelmistoon.
Vaikka kanavan kohderyhmänä ovat naiset, ei Nelosella haluta tehdä sukupuolijaottelua eri TV-kanavien välillä. "Käytäntö on osoittanut, että esimerkiksi Jimin rikosohjelmien katsojista enemmistö on naisia. Usein sorrutaan vähän stereotyyppiseen ajatteluun. Ja kyllähän miehiäkin kiinnostavat paljonkin perinteiset lifestyle-jutut kuten kokkaaminen ja kodin laittaminen" kommentoi Santala ITviikolle.
Nelosen mukaan kanavalle haetaan valtakunnallista toimilupaa, joten kanava saattaa kaapelijakelun ohella ilmaantua myöhemmin myös antenniverkon kautta digilähetyksiä katsovien henkilöiden ulottuville.

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.