Oliko Puolassa sittenkään valejonoja?

Lauri Jämsä
28. elokuuta, 2008 17:49

Kerroimme viime viikolla matkapuhelinoperaattori Orangen Puolassa harrastamasta markkinointitaktiikasta, joka perustui myymälöiden eteen varta vasten palkattuihin näyttelijöihin. Näyttelijöiden oli tarkoitus muodostaa valejonoja, jotta iPhone 3G:n julkaisu näyttäisi kiinnostavammalta. Tällöin asiasta uutisoi muun muassa Reuters.
Nyt kovan uutismylläkän nostaneen tempauksen jälkeen Orange on päättänyt kiistää palkanneensa näyttelijöitä jonotustehtäviin, kertoo Advertising Age -sivusto.
Advertising Age -sivuston Orangen taholta saamassa sähköpostissa kerrottiin valejonohuhujen olevan täyttä potaskaa.
"Osana mainoskampanjaamme jotkut työntekijöistämme jonottivat ulkona asiakkaidemme kanssa. Heidän tarkoituksenaan oli toivottaa ihmiset tervetulleiksi Orange-liikkeisiin, innostaa ihmisiä ja informoida liittymävaihtoehdoistamme", Orangen omistavan France Telecon Groupin edustaja kirjoittaa.
"Lisäksi myynti on hyvää ja olemme onnellisia", hän jatkaa tiedotteessa. Myyntilukuja ei kuitenkaan paljastettu.
Applen edustajia ei ole lähteen mukaan vielä tavoitettu asian tiimoilta.

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.