Tutkimus: Verkko-ostaja lukee käyttäjäarvioita

Matti Robinson
26. helmikuuta, 2008 12:46

Vastavalmistuneen tutkimuksen mukaan suurin osa nettikuluttajista lukee useita käyttäjäarvioita ennen ostopäätöstä. PowerReviews-tutkimusyrityksen mukaan 68 prosenttia ostajista lukee vähintään neljä arviota ennen lopullista päätöstä.
Tutkimuksessa kartoitettiin 1200 aktiivisen yhdysvaltalaisen verkkoshoppailijan käyttäytymistä. 68 prosenttia luki vähintään neljä tuotearviota, 17 prosenttia 8-15 tuotearviota ja ainoastaan kaksi prosenttia ei lukenut ainoatakaan ennen kuin päätti ostamisesta. EMarketer-yhtiön analyytikon Jeffrey Graun mukaan tämä on selvä viesti, että käyttäjien kirjoittamat arviot tuotteista ovat yhä tärkeämpi osa ostopäätöstä.
Tutkimuksessa selvisi myös, että nettisivustoilta toivottiin eniten käyttäjäarvioita. 64 prosenttia vastanneista halusi sivustoilta käyttäjäarvioita, joita myös suurin osa, 55 prosenttia vastanneista, kertoi lukevansa useiten. Käyttäjäarviot jättivät jälkeensä tutkimuksessa mm. erikoistarjoukset ja -kupongit sekä hintavertailun.
AfterDawnin laitevertailussa on tällä herkellä yli 2500 käyttäjäarviota ja kuukausittain lisää tulee satoja.
AfterDawn.com: Laitevertailu

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.